'Hello Moto' sloganı ile efsane olan Motorola dev marka
tarihe gömülüyor.
Dünyada -sivillere yönelik- üretilen ilk cep telefonu
DynaTAC 8000X'ten (1983) ilk kapaklı cep telefonu olan MicroTAC 9800'e (1989),
ilk dijital cep telefonu olan International 3200'den (1992) istiridye form
olarak tanımladığımız tamamen katlanabilen StarTAC'e (1996) varana kadar bu
sektörde pek çok ilke imza atan ve 2000'i yıllarda üstünlüğü Nokia'ya kaptırana
değin dünyanın en büyük cep telefonu üreticisi olma unvanını koruya Motorola
için yolun sonuna gelindi.
'Motorola yolun sonuna geldi' demek yerine 'Motorola için
yolun sonuna gelindi' şeklinde edilgen bir cümle kurduk çünkü bildiğimiz gibi
Google 2012 yılında Motorola'yı patentleri ile birlikte komple satın almış ve
patentleri kendisinde saklı kalmak kaydıyla 2014 yılında da Lenovo'ya satmıştı.
İşte o günden bugüne kadar Moto 'X' ailesi altında başta
Moto G olmak üzere pek çoğu f/p odaklı çeşitli seriler satışa sunan Lenovo,
yeni aldıkları karar doğrultusunda Motorola markasını Lenovo'ya
bağlayacaklarını açıkladı. Kararın hayata geçirilmesiyle birlikte Motorola
bağımsız bir marka olmaktan çıkıp Lenovo şemsiyesi altında 'Moto by Lenovo'
şeklinde satışa sunulacak.
Açıkçası kararın olumlu bir sonuç doğuracağını hiç ama hiç
zannetmiyoruz. Ne de olsa Motorola her ne kadar eski halinde eser kalmamış olsa
dahi halen tüketici gözünde son derece güçlü bir marka algısına sahip. Hani
marka algısı bazında 'Motorola'nın ölüsü Lenovo'dan daha kuvvetlidir' desek
yeri.
Kaldı ki marka bazında Lenovo'dan çok daha güçlü olan
yazılım devi Microsoft dahi yeni modellerinde Nokia markasına son verip kendi
markası altında devam ettiğinde başına gelenleri gördük. Açıkçası Nokia'dan
Microsoft'a geçişi yadırgayan pazar, Motorola'dan Lenovo'ya geçişe yüzünü
çevirip bakmaz bile.
Velhasıl büyük (ve gereksiz) bir risk aldı Lenovo. Altından
kalkıp kalmayacağını ise zaman gösterecek
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder